Garsioji spirulina. Ar ji tikrai verta supermaisto statuso?

maistas spirulina

Garsioji spirulina. Ar ji tikrai verta supermaisto statuso?

Ko gero jau daugelis girdėjote terminą supermaistas ir po jo sekantį konkrečiai įvardinamą produktą- spiruliną. Tai jūros dugne augantys dumbliai. Spirulina yra itin naudinga žmogaus sveikatai – ji praturtinta maisto medžiagomis, efektyviai veikiančiomis organizmo funkcijas ir smegenų veiklą. Žemiau rasite išvardintas net 10, tyrimais įrodytų, naudingųjų spirulinos savybių.

 

1. Spirulinos sudėtyje yra itin daug ir įvairių maisto medžiagų

 (7 g) spirulinos yra NET:

  • Baltymų: 4 gramai
  • Vitamino B1 (tiamino): 11% rekomenduojamos paros normos
  • Vitamino B2 (riboflavino): 15% rekomenduojamos paros normos
  • Vitamino B3 (niacino): 4% rekomenduojamos paros normos
  • Vario: 21% rekomenduojamos paros normos
  • Geležies: 11% rekomenduojamos paros normos.
  • Taip pat yra nemaži kiekiai magnio, kalio ir mangano ir nedideli kiekiai kone visų žmogaus organizmui reikalingų maisto medžiagų.

Ir visa tai sudaro vos 20 kalorijų ir 1,7 gramų pasisavinamų angliavandenių. Lyginant įvairius produktus gramais, galima teigti, jog spirulina išties gali būti vienas maistingiausių maisto produktų planetoje.

Spirulina yra melsvadumblis, augantis tiek gėluose, tiek sūriuose vandenyse. Šis dumblis gali būti vienas iš labiausiai maistinėmis medžiagomis praturtintų maisto produktų visame pasaulyje.

2. Spirulina pasižymi stipriomis antioksidacinėmis ir priešuždegiminėmis savybėmis

Oksidaciniai procesai gali pažeisti mūsų DNR ir ląsteles. Dėl pastarųjų pažaidų vystosi chroniškas uždegimas, kuris gali išprovokuoti vėžio ar kitų rimtų susirgimų tikimybę. Spirulina yra puikus antioksidantų šaltinis, galintis apsaugoti ląsteles nuo oksidacinių pažaidų. Pagrindinis antioksidantas, aptinkamas spirulinos sudėtyje, yra fikocianinas, kuris be kita ko, suteikia spirulinai ir jai būdingą melsvai žalią spalvą.

Fikocianinas yra vienas pagrindinių aktyviųjų spirulinos komponentų. Jis pasižymi stipriomis antioksidacinėmis ir priešuždegiminėmis savybėmis.

3. Spirulina gali sumažinti mažo tankio cholesterolio ir trigliceridų kiekį

Šiuo metu širdies ir kraujagyslių ligos yra pagrindinė mirštamumo priežastis visame pasaulyje. Yra žinoma, kad daugybė veiksnių, dar vadinamų rizikos veiksniais, gali prisidėti prie pastarųjų susirgimų išprovokavimo. Tačiau pasirodo, kad spirulina pasižymi teigiamu poveikiu daugeliui minėtų ligų. Pavyzdžiui – spirulina gali sumažinti cholesterolio lygį kraujyje, LDL cholesterolio ir trigliceridų lygį bei padidinti HDL („gerojo“) cholesterolio kiekį.

Tyrimai rodo, kad spirulina geba sumažinti trigliceridų ir LDL cholesterolio lygį kraujyje, ir netgi pakelti HDL (kitaip „gerojo“) cholesterolio lygį kraujyje.

4. Spirulina neleidžia mažo tankio cholesteroliui oksiduotis

Įdomu tai, kad spirulinos sudėtyje esantys antioksidantai yra itin veiksmingi kovoje su lipidų peroksidacija. Tai įrodyta ne vieno tyrimo metu, tiek gyvūnų, tiek žmonių atveju. Pavyzdžiui vieno tyrimo metu, kuriame dalyvavo 37 asmenys, sergantys 2 tipo diabetu, buvo nustatyta, jog vartojant 8 gramus spirulinos kasdien, pastebimai sumažėja oksidacinės pažaidos ir padidėja antioksidacinių fermentų kraujyje.

Riebalų struktūros organizme gali tapti oksiduotomis, kas lemia įvairių susirgimų vystymosi pradžią. Spirulinos sudėtyje esantys antioksidantai gali apsaugoti nuo pastarųjų procesų.

5. Spirulina pasižymi priešvėžinėmis savybėmis

Šiuo metu egzistuoja keletas tyrimų, kurių eigoje buvo nustatyta, jog spirulina gali pasižymėti priešvėžinėmis savybėmis. Pavyzdžiui vieno su gyvūnais atlikto tyrimo metu nustatyta, jog spirulina sumažina vėžinių susirgimų pasireiškimą ir netgi auglių dydį.

Itin plačiai tiriamas yra spirulinos poveikis burnos ertmės vėžiui.

Spirulina gali pasižymėti tam tikromis priešvėžinėmis savybėmis, ypatingai kalbant apie priešvėžinius burnos ertmės darinius.

6. Tyrimai rodo, kad spirulina gali padėti sumažinti kraujo spaudimą

Aukštas kraujo spaudimas gali lemti daugybės ligų, tokių kaip širdies smūgis, infarktas ir chroniniai inkstų veiklos sutrikimai, išsivystymą. Nors vos 1 gramo spirulinos per dieną vartojimas nėra efektyvus, tačiau jau 4,5 g šio melsvadumblio pastebimai sumažina kraujo spaudimą asmenims, turintiems normalų spaudimą. Manoma, kad taip yra dėl suintensyvėjusios azoto oksido, molekulės, padedančios reguliuoti kraujagyslių susitraukimus, veiklos.

Vieno tyrimo metu buvo nustatyta, kad vartojant didesnes spirulinos dozes, sumažėja kraujo spaudimas – veiksnys, lemiantis daugelio rimtų ligų išsivystymą.

7. Spirulina palengvina alerginio rinito sukeliamus simptomus

Alerginis rinitas dažniausiai atpažįstamas iš viršutinių kvėpavimo takų uždegimo. Jį sukelia aplinkoje esantys alergenai, tokie kaip žiedadulkės, gyvūnų plaukai ar dulkės. Spirulina yra itin populiari šios ligos gydymo alternatyva, kurios efektyvumas yra įrodytas moksliškai.

Spirulinos papildai yra efektyvi kovos su alerginiu rinitu priemonė, galinti padėti slopinti na vieną ligos sukeltą simptomą.

8. Spirulina gali būti efektyvi priemonė kovojant su mažakraujyste

Egzistuoja ne viena anemijos rūšis, tačiau plačiausiai žinoma šios ligos forma yra apibūdinama sumažėjusio hemoglobino ar raudonųjų kraujo kūnelių kiekio sumažėjimu kraujyje.Anemija dažnai pasitaiko vyresnio amžiaus asmenų tarpe, kas lemia ilgalaikį nuovargio ir silpnumo jausmą.

Vieno tyrimo metu nustatyta, kad spirulina gali būti efektyvi priemonė vyresnio amžiaus žmonėms, kovojantiems su anemija. Tačiau šiuo metu reikalinga daugiau duomenų konkretesnėms išvadoms pateikti.

9. Spirulina gali padėti padidinti raumenų jėgą ir ištvermę

Treniruočių sukeltas oksidacinis stresas yra vienas pagrindinių raumenų nuovargį lemiančių veiksnių. Tam tikri augaliniai maisto produktai, pasižymintys antioksidacinėmis savybėmis, gali padėti atletams ir fiziškai aktyviems asmenims sumažinti oksidacinių pažaidų sukeltas pasekmes. Tokiais atvejais itin naudinga yra ir spirulina, kuri taip pat gali padėti ir padidinti raumenų jėgą ir ištvermę.

Keletas tyrimų liudija, jog spirulinos vartojimas gali padidinti sportuojančų asmenų ištvermę, tuo tarpu kiti tyrimai rodo, kad ji taip pat gali padidinti ir raumenų jėgą.

10. Spirulina gali padėti palaikyti normalų kraujyje esančio cukraus lygį

Su gyvūnais atliktų tyrimų metu buvo pastebėta, kad spirulina gali pastebimai sumažinti kraujyje esančio cukraus lygį. Kai kuriais atvejais spirulinos poveikis netgi yra efektyvesnis nei dažnai cukriniam diabetui gydyti skiriamo vaisto – metformino. Taip pat yra įrodymų, kad panašiu poveikiu spirulina gali pasižymėti ir žmogaus organizme.

Tyrime dalyvavusių 25 pacientų, sergančių 2 tipo diabetu, buvo prašyta kasdien suvartoti 2 gramus spirulinos. Tyrimo pabaigoje nustatyta, kad tai lėmė stiprų kraujo cukraus sumažėjimą.

 

 

Šaltinis: gerakarma.com