Kodėl reikia bėgioti?

Jei karantino sąlygomis nustotumėme rūpintis savo fizine būkle, labai suklystumėme. Daugelis iš spintų traukia apdulkėjusius jogos kilimėlius ir bando prisiminti, ką reiškia sportas namuose, tačiau derėtų nepamiršti ir sporto gryname ore- juk gerus orus atnešantis pavasaris jau ant nosies. Bėgimas galėtų būti apibūdinamas kaip prieinamiausia sporto šaka pasaulyje, nes jis nekainuoja, nėra sudėtingas ir galima tuo užsiimti bet kuriame pasaulio kampelyje patogiu metu. Bėgimas ne tik pakelia nuotaiką, sumažina stresą, bet ir padeda atsikratyti nereikalingų kalorijų. Jeigu dar abejojate, ar tai Jūsų sporto šaka: galbūt žinios apie bėgimo teikiamą naudą sveikatai padės apsispręsti?

Kodėl reikia bėgioti?

PAGERĖJA NUOTAIKA

Ar girdėjote posakį “Kiekviena diena gera, kai bėgioji”? Bėgiojant išsiskiria endorfinai, dėl kurių jaučiatės energingi, pakilios nuotaikos ir laimingi. Jums tereikia kasdien paskirti 30 minučių, kad pajaustumėte bėgimo suteikiamą palaimą.

Jeigu pastaruoju metu jaučiatės suirzę ar prislėgti, tai bėgimas gali būti pats tinkamiausias sprendimas atsikratyti tokios savijautos. Jeigu dar pasileistumėte mėgstamą muziką – pažadame, kad gera nuotaika aplankys su pirmaisiais muzikos akordais.

PAGERĖJA ŠIRDIES IR KRAUJAGYSLIŲ VEIKLA

Nors iš pradžių bėgimas gali šiek tiek bauginti dėl intensyvumo, tačiau palaipsniui širdis vis geriau toleruoja padidėjusį fizinį krūvį. Geriausias būdas bėgioti taip, kad pulsas pasidarytų dažnesnis nei ramybės metu ir toks išliktų kurį laiką. Svarbu ne tai, kaip greitai bėgate, bet, kaip į tai reaguoja Jūsų širdis.

Širdžiai sveikiau reguliariai užsiimti sportu nei per kelias intensyvias treniruotes atsigriebti už visus metus. Todėl labai svarbu fizinį aktyvumą reguliuoti pagal Jums tinkamiausią intensyvumo lygį ir norint pasiekti optimaliausių rezultatų, rekomenduojama bėgioti bent 3-4 kartus per savaitę.

MAŽĖJA ANTSVORIS

Bėgant, greitėja medžiagų apykaita, tad jei vakar susigundėte paskanauti bandelės su šokoladu, nesisielokite, nes bėgimas tikrai padės sudeginti papildomas kalorijas.

Intervalinės treniruotės (kai kaitaliojate bėgimo intensyvumą, pavyzdžiui, 5 minutės labai greito bėgimo ir kelios minutės lėto bėgimo), palaipsniui didinami bėgimo atstumai ir taisyklinga mityba turi labai daug įtakos, kiek kalorijų sudeginsite.

Visavertė mityba svarbi ne tik antsvorio mažinimui, bet ir visai Jūsų savijautai, todėl patariame valgyti kuo daugiau daržovių, vaisių, labai riboti saldumynų kiekį ir gerti kuo daugiau vandens.

PAGERĖJA FIZINĖ IŠTVERMĖ IR PUSIAUSVYRA

Intensyvėjant bėgimo treniruotėms, sudeginama ne tik daugiau kalorijų, bet ir pagerėja fizinė ištvermė bei pusiausvyra. Jeigu nuo sėdėjimo biure jaučiate, kad vis sunkiau išlaikyti tiesų stuburą – galbūt tai ženklas, kad jau laikas pradėti sportuoti? Sustiprinus raumenis, įsitikinsite, kad tapo lengviau ne tik tiesiu stuburu išsėdėti, bet ir atsirado daugiau energijos.

Jeigu trūksta motyvacijos bėgioti – pasikvieskite savo draugę ar kaimyną: kartu bėgioti ir siekti bendrų rezultatų žymiai smagiau ir lengviau.

SUSTIPRĖJA IMUNITETAS

Jeigu dažnai sergate ar jaučiatės pavargę, suirzę – išbandykite bėgiojimą. Jis padės ne tik atsipalaiduoti, bet ir sustiprins imunitetą. Grynas oras ir reguliarus sportas užgrūdina organizmą, tad prasidėjus peršalimo sezonui, džiaugsitės puikia savijauta ir nuotaika.

Nėra geresnio laiko pradėti sportuoti nei dabar! Pasiruoškite savo bėgimo batelius ir pirmyn – Jūsų laukia nauji atradimai, patirtis, o svarbiausia, geresnė savijauta, nuotaika ir energijos pliūpsnis!

 

Šaltinis: nanogama.lt