Pagrindiniai būdai pagerinti sveikatai

Ar Jums pabodo dažnai sirgti? Galbūt nesate patenkinti savo fizine ar emocine sveikata ir norite pakeisti viską į gerąją pusę? Šiame straipsnyje sužinosite penkis nemokamus būdus kaip greitai ir efektyviai pagerinti savo kūniškąją ir emocinę būklę. Paskaitę informaciją šiame straipsnyje galėsite greitai mėgautis geresniu gyvenimu, pradėsite daugiau šypsotis, o aplinkiniai norės sužinoti Jūsų paslaptį.

Pagrindiniai būdai pagerinti sveikatai
1. Miego pastovumas - labai svarbu

Miegant ilsisi ne tik jūsų kūnas, bet ir protas. Manoma, jog nuėjus miegoti 22 valandą, 2 valandas ilsinsite savo protą, o likusias valandas – kūną. Einant miegoti vėliau, kūnas nesiilsės dėl biologinių priežasčių. Pats miego rėžimas yra svarbus ir hormonų, kurie išsiskiria miegant, balansui. Turėdami reikalingą kiekį naudingų medžiagų savo kūne būsite produktyvesni, energingesni ir labiau pasiruošę ateinantiems iššūkiams. Natūraliai miegą pagerinti turėtų padėti kokosų aliejus, avokadai ir kiaušiniai. Maisto produktai su daug antioksidantų ir baltymais turtingas valgis taip pat pasirodys esantis labai naudingas. Nereikėtų valgyti prieš pat miegą arba vėlai naktį – taip „nesumaišysite“ savo biologinio laikrodžio ir dienos nakties ritmo.

 

Savo miegą reguliuoti pradėkite dar prieš eidami gultis. Nusistatykite miego aliarmą, kuris jus informuotų 30 ar 40 minučių prieš laiką, kada turite būti lovoje. Neblaškykite savęs prieš miegą televizoriumi, kompiuteriu ar išmaniuoju įrenginiu – stimuliuojanti informacija išblaškys smegenis, todėl bus sunkiau užmigti.

 

2. Mažinkite arba išvis atsisakykite gazuotų gėrimų vartojimo

Jeigu jaučiate nuolatinį pilvo pūtimą, dažnai jį skauda ar šiaip susiduriate su virškinimo ar tuštinimosi bėdomis – venkite gazuotų gėrimų. Dirbtiniais skonių ekstraktais, cukrumi ir saldikliais pripildyti gėrimai nėra itin tinkami vartoti ilgą laiką ar dideliais kiekiais. Deja, daug žmonių jais piktnaudžiauja, o dėl to kenti jų organizmai.

 

Taip pat venkite BPA plastikų ir iš jų pagamintos taros. Tokiuose induose talpinamas vanduo nėra labai sveikas, nes atskilusios plastiko dalelės jį užteršia. Labai svarbus būdas gerinti sveikatą yra tiesiog vandens gėrimas. Per dieną žmogui reiktų išgerti apie du litrus vandens. Jeigu ryte nenorite valgyti, išgerkite stiklinę vandens su ar be citrinos, taip bent jau išlaikysite skysčių balansą kūne. Vanduo padės odai, virškinimui ir atribos nuo nesveikų ir kenksmingų gėrimų vartojimo.

 

3. Jei ne sportas, tai bent mankšta

Stenkitės gyventi bent jau minimaliai aktyvų gyvenimą. Padidinkite nueinamų žingsnių skaičių, atsikėlę ryte – mankštinkitės. Sporto klubą lankykite tik tada, jeigu Jums to reikia, palaikyti sveiką kūną galima ir namuose. Būtinai prižiūrėkite nugaros raumenis ir stenkitės išsaugoti ar atstatyti tinkamą laikyseną, kad nebūtų apkrauti kūno sąnariai ir raumenys. Netaisyklinga laikysena apkrauna ne tik Jūsų kojas, tačiau ir pečius, krūtinę, klubus ir nugarą. Todėl itin svarbu, kad neišsivystytų įprotis vaikščioti kreivai ar netaisyklingai, nes Jūsų kūnas labai greit pajaus neigiamus padarinius.

 

Savaitgalį palepinkite save grynu gamtos oru. Švarus deguonis apvalys plaučius, atgaivins jus ir fiziškai, ir emociškai.

 

4. Plaukite rankas

Didžioji dalis mikrobų žmogų pasiekia ne per burną ar nosį, o per rankas. Tikslinga ir gera rankų higiena ligos ar peršalimo tikimybę gali sumažinti net keletą kartų, tačiau svarbu neperspausti. Per dažnas rankų plovimas gali nukankinti odą ar net susilpninti imuninę sistemą. Užtenka rankas plauti grįžus namo, prieš valgį ir atlikus gamtinius reikalus. Nenaudokite stiprių muilų, pasirinkite švelnų ir rankų odai draugišką produktą, kuris būtų malonus naudojimui.

 

5. Stebėkite maisto sudėtį

Kai perkate maistą, tikriausiai pasižiūrite tik į galiojimo datą. Jeigu produktas yra pažįstamas, dažno iš mūsų elgesio pasekmė yra ta, kad sudėtis lieka neapžvelgta. Reikėtų dėmesį atkreipti ir į perkamo produkto sudėtį, nes ji lems medžiagų, patenkančių į jūsų kūną, poveikį organizmui. Raidės „E“ su skaičiais dažniausiai rodo dirbtinių medžiagų buvimą produkte. Nors daugumos produktų neįmanoma paruošti nenaudojant tam tikro kiekio konservantų bei „E“, jų kiekis neturėtų būti milžiniškas.

 

Cukrus - jo taip pat stenkitės vartoti kiek įmanoma mažiau. Cukrus greitai pavirs į nemalonius riebalus bei pablogins kraujotaką. Palmių aliejus – dar vienas vengtinas produktas, kuris nėra toks geras kaip kiti aliejai. Jį, mūsų valstybėje gamintojai ir tiekėjai naudoja dėl to, kad jis yra pigesnis už sveikesnes alternatyvas. Venkite jo, jei įmanoma.